Thursday, July 26, 2012

Mcm tak percaya aku dah jadi seorang pendidik!!

 Bersama anak-anak ku heee

Syukur alhamdulillah rezeki aku murah...lepas habis je final sem hantar thesis aku dah mencuba nasib menghantar resume ke sekolah Seni Malaysia Johor Bahru.  Pada mulanya aku tak dapat masuk sekolah ni sbb tenaga pengajar telah mencukupi tapi nak dikatakan rezeki seminggu lepas tu sekolah call untuk datang interview.Alhamdulillah aku telah diterima masuk ke sekolah ni sebagai jurulatih teater..dan dalam masa yang sama juga Syerry kawan time aku diploma dan degree pon dapat kerja di tempat yang sama so tak lah aku bosan sgt.  Pada 3-4 minggu awal di sekolah ni mmg aku nangis bukan ape sbb aku masih baru dan kene beajar sesuaikan diri dengan tempat baru, kawan-kawan baru,persekitaran baru n paling mencabar berdepan dengan murid-murid aku.  Banyak kenangan manis selama aku kat sini.  Apa-apa pon aku bersyukur pada tuhan sbb dimurahkan rezeki untuk bekerja, sbb bukan senang nak dapat kerja zaman sekarang ni..dan aku sekarang melalui fasa kehidupan baru di dalam diri aku.  Kat sekolah ni best sebab aku digelar bonda oleh anak murid aku, sekolah ni melibatkan 4 bidang iaitu teater,tari,muzik dan visual.Sekolah ni mmg lebih pada kesenian dan aku sgt bersyukur dapat mengajar bidang teater iaitu bidang yang aku belajar.So skang aku kena jadi orang yang lebih matang dan dalam masa yang sama aku masih terus belajar untuk mendapat ilmu insyaallah ilmu yang aku ada selama aku beajar akan aku turunkan kepada student aku....amin :). semoga Tuhan permudahkan segalanya...bayk agi yang aku perlu belajar...

No comments:

Post a Comment