Tuesday, August 25, 2009

KUARANTIN!!



Demam,sakit tekak,batuk..ahah korank tahu tak benda nie berkait dengan ape??aha!! aku mengalaminya..uhuuhuu aritu seperti biasa aku bangun pagi nak g kelas tapi tetiba jer badan rasa seram sejuk n tak sedap badan...uhuh aku demam padahal baru malam kelmarin aku terlebih hyperaktif ngan enon menari bagai nak rak bukan ape latihan kepada test untuk kelas creative movement keesokan harinya. uhhu pagi tu badan aku mmg lemah giler..aku tak g kelas sbb nak g klinik mintak tolong sahabat baik ku di kala susah sape lagi Amir Zahari satu-satunya kawan yang senang tolong kawan..tapi nak di jadikan kereta dia tak dapat hantar aku sebab ade masalah2 yang tak dapat dielakkan... aku mmg tak terdaya time tu..mujur ada dayah housemate aku yang kebetulan tak de kelas dia lah yang merangkap sebagai jururawatku..eheh dia jaga aku bagi makan ubat,sedia makanan suma lengkap thankz dayah jasamu ku kenang. Pada waktu malamnya baru aku dapat ke klinik dengan bantuan amir sepanjang perjalanan aku risau nak berdepan ngan doktor yelah takut kena virus H1N1 kan boleh bawa maut,namun setelah diperiksa doktor ckp aku demam n bukan H1N1 lega rasanya aku dapat mc 6 hari...balik je rumah aku terus mkn ubt n suhu badan aku makin meningkat..aku demam panas slamat ade kawan2 aku ana,ain dayah yang sudi mjaga aku sepanjang malam thankz korunk sbb jaga aku siyes terharu..eheh keesokan harinya demam ku makin kurang tapi batuk n sakit tekak plak..aku gagahkan diri untuk ke kelas..n enon plak demam jadi lepas kelas aku teman dia g medic puncak..uh suhu dia tinggi dia jaga aku dia plak demam sekali kesian dia..dia dapt mc 6 hari n sekali ngan aku doktor check n dapat cuti 6 hari+kuarantin alangkah merdekanya aku ehehehe..doktor tak ckp pe cuma suspect n langkah berjaga...aku n ain kena kuarantin...nak dijadikan cerita lagi dayah pon demam juga sian nye sbb aku korang sakit sama ehehe mcm lawak je...korang jadi nurse aku dengan korang2 sakit...pape pon thankz pada rakan-rakan aku yang menjaga n membantu aku sepanjang aku sakit jasa korang mmg tak dilupakan....korang lah kawan susah n senang bersama...sayang korang....

No comments:

Post a Comment